2016-10-10 10:34:33

Gioachinova kuharica

Riječ je o autorskom projektu edukativnog karaktera namijenjenog učenicima osnovnih škola, čiji je cilj približiti povijest glazbe, glazbeni jezik i različite glazbene stilove školskoj publici. Glazbena djela koja se izvode u glazbenom dijelu kolaža te tematske cjeline koje se obrađuju u scenskim interpolacijama prilagođene su nastavnom planu i programu Glazbene kulture za osnovne škole, propisanom od strane Ministrastva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske. Izvedba kolaža sadrži i interakciju izvođača i učenika: kroz dijalog, kreativan osvrt na odslušana djela i neposredno uključivanje u izvedbu kroz ples, pjevanje ili sviranje. Dok glazbenici sviraju djela autora od baroka do današnjih dana,  voditelj priprema slastice i napitke kakvi su se mogli pronaći u kuharici Gioachina Rossinija.

U programu sudjeluju:

Marta Čatić, violina 2. ogš

Nastavnica: Dora Kamber, prof.

Marta Kekez, violončelo 3. ogš

Nastavnica: Vanda Đanić, prof. mentor

Nika Vidojević, flauta 3. ogš

Nevia Miloslavić, flauta 4. ogš

Emma Martinović, flauta 5. ogš

Nastavnica: Đive Kušelj, prof. mentor

Ilia Letunić, klavir 3. ogš

Nastavnica: Marija Kordić - Pobran, prof.

Program će se održati u petak 14. listopada s početkom u 8:30 h u Koncertnoj dvorani UŠ Luke Sorkočevića. Program se realizira u suradnji s OŠ Lapad - Područnom školom Montovjerna i u njemu sudjeluju učenici tri 3. razreda.

Za vrijeme izvedbe voditelj/glumac ulazi u interakciju s glazbenicima koji brane svoju umjetnost i ne žele da ona postane tek puka zabava koju ljudi slušaju dok jedu. Tako ulazi u sukob s voditeljem, koji svoje spremanje poslastica opravdava ni manje ni više nego Gioachinom Rossinijem, po kojem se i projekt zove, jer je Rossini uz komponiranje bio vješt kuhar. Iako nevoljko, instrumentalist je dužan priznati da vještina kuhanja posjeduje umjetničku notu, no glazba ipak ostaje glavni pokretač kreativnog izričaja.

Ovaj projekt usko je povezan s nastavnim programom osnovnih škola jer se njegova izvedba odvija za vrijeme sata Glazbene kulture u učionici. On dovodi u vezu kreativne vještine koje se razvijaju interdisciplinarno te tako u institucionalno obrazovanje uvodi kreativan pristup u obradi pojedinih nastavnih cjelina. Autorice ovoga  projekta stručne su osobe iz područja glazbene i kazališne umjetnosti,kao i glazbene i kazališne pedagogije. Za projekt su odabrale neformalan pristup učenju koje vodi razvoju različitih vještina kod djece i mladih, imajući na umu da se svaki umjetnički i kreativan rad s djecom i mladima pozitivno reflektira na njihov psiho-fizički razvoj te pobuđuje svijest o vlastitim sposobnostima i potiče razvoj samopouzdanja i tolerancije u radnoj okolini.

Ovaj projekt nastao je iz potrebe kreativnog pristupa učenju te sve veći porast edukativnih i kreativnih radionica. Teme radionica uglavnom se baziraju na umjetničkom stvaralaštvu; bilo da se radi o primijenjenoj ili scenskoj umjetnosti. Kako su djeca i mladi danas dosta zaokupljeni i pomalo opterećeni svojim školskim obavezama i izvannastavnim aktivnostima, koje nerijetko razvijaju kompetitivni duh bez adekvatnog emocionalnog razvoja, ovaj je program usmjeren prema razvoju kreativnih vještina i tolerancije u radnoj okolini.

U nedostatku slobodnog vremena, izvođači naših programa dolaze u učionice, gdje se odvija redovna nastava.Ovaj program osmišljen je po modelu animatorsko-pedagoških programa Hrvatske glazbene mladeži.

Glavni cilj ovoga projekta je educirati učenike trećih i četvrtih, te petih i šestih razreda osnovne škole o povijesti glazbe, glazbenom jeziku i glazbenim oblicima te percepciji i važnosti glazbe u obrazovanju i razvijanju vještina kroz glazbeno-scenski kolaž, pokušavajući proširiti njihov interes za klasičnu glazbu te pokazati im kako se i s klasičnom glazbom može postići suvremeni izričaj te kako klasična glazba s vremenom ne gubi  ni vrijednost, ni značaj, ni kvalitetu, ali ni mogućnost uživanja recipijenata i izvođača u njoj. Živim izvedbama solista; profesionalnih glazbenika i pedagoga te darovitih učenika-volontera, nastojimo potaknuti na aktivno slušanje te samostalnu glazbenu kreativnost.Želimo također predstaviti darovite učenike koji uz osnovno obrazovanje, dodatno pohađaju nastavu u glazbenim školama te njihov rad valorizirati zajedno s njihovim vršnjacima kroz dijalog i suradnju te pokazati kako je javni nastup iznimno važna disciplina za razvijanje samopouzdanja i samosvijesnosti kod djece i mladih. Očekivani rezultati ovog projekta su povećanje interesa za kreativnim načinima podučavanja u institucionalnom obrazovanju te aktivnim bavljenjem glazbom u smislu odgoja novih naraštaja koncertne i kulturne publike.

 


Umjetnička škola Luke Sorkočevića Dubrovnik